2016. jan 06.

A sérült lélek fogva tart

írta: Németh Szabi
A sérült lélek fogva tart

Mindent a lélek határoz meg. Nem hiszed? Pedig alapjaiban változtatja meg azt, ahogyan az emberekhez állunk, ahogyan párt választunk, amilyen munkát végzünk. Egyszerűen mindenre befolyással van.

soul_jail.jpg

Mindig is úgy gondoltam, hogy a személyes példánál nincsen hitelesebb, ezért most egy kis darabot átnyújtok neked magamból, hogy megértsd miről is beszélek, amikor azt írom, hogy sérült lélek.

Két évvel ezelőtt

Két évvel ezelőtt összedőlt a világ bennem. 11 éves szerelem után az akkori párom kijelentette, hogy Ő megy. Mind a ketten kritikán aluli módon viselkedtünk. Nem fenyegettük, vagy zsaroltuk egymást, egyszerűen csak annyira fájt mindkettőnknek, hogy nem tudtuk kezelni a helyzetet, és csúnya szakítás lett a vége. Valójában atom sérültek voltunk lelkileg, és az egótól kezdve, a sértettségen át minden egyszerre kapcsolt be.

Én akkor jöttem rá, hogy mindkettőnkkel valami nagyon nincs rendben. Természetesen ott már egyedül voltam, és egyedül kezdtem el keresni az okokat, a valódi okokat. Őszintén szembefordultam az addigi meggyőződéseimmel. Átértékeltem sok mindent.  Konkrétan két év alatt kijavítottam az „elbaszódott” lelkem.

Idén

Idén pedig nagyon komolyan levizsgáztatott az élet. Majdnem napra pontosan ugyanakkor lépett ki az életemből valaki, és pár nap távlatából már azt mondhatom, hogy a lélekgyógyítás sikeres volt. Úgy fogadtam el a helyzetet, hogy nem vádaskodtam, sőt megírtam neki, hogy nem haragszom rá. Mert ez nem rólam, hanem róla szól. A másik életét pedig nem élhetjük. Ez is az egészséges lélek ismérve, hogy ezt felismeri. Persze fáj, persze néha ordítok, de kizárólag az én világomban, nem piszkítom be az övét.

A sérült lélek imád a küszöbre ….i

A sérült lélek legfontosabb ismertetőjele, hogy amint nem az van, amit akar, bepiszkítja a másik világát is. Sőt ez elmehet egészen odáig, hogy elkezdi keresni a másik leggyengébb pontját. Ez lehet az önbizalom, a másik legnagyobb félelme, a gyermeke, bármi, amiről tudja, hogy kivételesen jól támadható, vagy éppen amivel magához tudja láncolni. A lelki sérült ember pedig nem tétovázik, azonnal lecsap.

A lelki egészségnél nincs fontosabb

Lehetsz te bárki, lehetsz bármilyen sikeres, lehetsz társadalmilag elismert…bármi és bárki lehetsz. Amíg sérült a lelked, addig csak egy 200*200 centis kockában forgolódsz, amit mindennek nevezhetsz csak életnek nem.

Ezért azt gondolom, hogy sokkal komolyabban kéne venni mindenkinek a lelki fejlődést. Ha rajtam múlna az oktatást is eltolnám ebbe az irányba sokkal jobban. Mert tényleg azt tapasztalni, hogy minden, de tényleg minden pillanatunkat az határozza meg, hogy milyenek vagyunk ott legbelül. Hogyan miként dolgozunk fel örömöt, bánatot, őrizzük meg, vagy épp veszítjük el a méltóságunkat.

Lehet, hogy hatalmas küzdelem elérni azt, hogy a múlt markából kiszabadulj, de minden elejtett veríték és könnycsepp megéri. Mert egy olyan minőséget tapasztalsz meg az életedben, amivel nem csak magadat, hanem másokat is építeni tudod.

Mert a sérült lélek legjobb gyógyírja az egészséges lélek.

lelekerositescover_1.jpg

Szólj hozzá

érzelem önértékelés szerelem lélek fejlődés szeretet párkapcsolat felelősség önbizalom tanácsadó coach önbecsülés mentálhigiéné egészséges lélek lélekerősítő lélekerősítés személyes tanácsadó